تسهیلات بلاعوض به معلولان لرستان پرداخت می‌شود

تسهیلات بلاعوض به معلولان لرستان پرداخت می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۸۱۷۶ دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت : تسهیلات بلا عوض مسکن و اشتغال به مددجویان دارای معلول در استان پرداخت میشود.

به گزارش موج خبر دکتر کرم یاری با اشاره به صراحت قانون در مورد معلولان، تصریح کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موارد زیادی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به مناسب‌سازی و دسترس پذیر بودن اماکن عمومی، خدمات درمانی امور ورزشی، فرهنگی و هنری، اشتغال، مسکن و تسهیلات مالیاتی، معیشت است ولی با گذشت سال‌ها از ابلاغ این قانون هنوز هیچ رویداد چشمگیری را شاهد نبوده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان به پررداخت تسهیلات مسکن و اشتغال به مددجویان دارای دو معلول و یک معلول اشاره کرد و گفت: به خانواده‌های شهری دو معلول که دارای زمین باشند تسهیلات بلاعوض تا سقف ۱۴۰ میلیون و خانواده‌های روستایی تا سقف ۸۵ میلیون پرداخت خواهد شد، همچنین ایتام و زنان سرپرست خانوار تا سقف ۱۰۰ میلیون و خانواده‌های یک معلول روستایی ۵۰ میلیون پرداخت خواهد شد.

یاری با بیان اینکه در بحث اشتغال مددجویان متناسب با طرحی که ارائه می‌دهند تسهیلات پرداخت خواهد شد خاطر نشان کرد : در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله داده می‌شود، این در حالی است که تاکنون مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بحث مسکن مددجویان بصورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی با اشاره به شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر و دسترس‌پذیر با مشارکت افراد دارای معلولیت اظهار کرد: معلولیت شامل نابینایی، کم‌بینایی، ناشنوایی، ناتوانی حرکتی، عقب ماندگی ذهنی و برخی بیماری‌های روانی است و بدلیل تبعیضات که در سطح جامعه وجود دارد این افراد در مراجعه به مکان‌های عمومی، تحصیل و پیدا کردن شغل دچار مشکلات زیادی هستند که به چالشی بزرگی در زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

یاری ادامه داد: بیش از ۵۸ هزار نفر با معلولیت‌های مختلف در سطح استان تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند و با توجه به نوع معلولیت به آن‌ها ارائه خدمت و مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وضعیت توپوگرافی شهر خرم‌آباد و با اشاره به چالش مناسب‌سازی محیط شهری و مکان‌های عمومی برای معلولان، گفت: وضع خیابان‌ها و مسیرها اصلاً راضی‌ کننده نیست و معلولان در مسیریابی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و خانواده‌ها مجبور هستند در رفت و آمد به مدرسه و جاهای دیگر فرزندان خود را همراهی کنند که این امر باعث بالا رفتن هزینه. ها می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz